Googles Hummingbirdopdatering forklaret – del 3

Googles Hummingbirdopdatering forklaret – del 3 er en fortsættelse af artiklen Googles Hummingbirdopdatering forklaret – hvad betyder det for din SEO?

Være mere opmærksom på universelle søgeresultater

Hvad sker der?

En ting mere at rette din opmærksomhed mod i en tid med en smartere Google er universel søgning.
Det er meget sandsynligt at den nye, relevans-fokuseret algoritme, vil få Google til at vise mere universelle søgeresultater til din målgruppe.
Altså Google vil opfatte din hensigt – lære den bedste måde at finde ud af dit ønske:

  • Du søger information om at få styrket dine muskler. Det vil helt klart, at det mest informative resultat for dig er en træningsvideo.
  • Hvis du vil finde ud af, hvor man kan købe pizza i Århus, er der vel ingen tvivl om du har brug for en oversigt over de lokale pizzeriaer.

Dette betyder, at nu – i endnu højere grad end før, giver universel søgning dig mulighed for at:
(A) udkonkurrere konkurrenter selv om det ser umuligt ud at bryde den “organiske” top 10
(B) føre mere trafik til dit websted ved hjælp af yderligere trafikkanaler

Hvad skal du gøre?

Benytte struktureret data markup

Hvad sker der?

For at indsamle mere information om din hjemmeside, dens tema og indhold, vil Google sandsynligvis være endnu mere opmærksom på de såkaldte strukturerede data. Det er en perfekt måde at få ekstra eksponering i Googles Viden graf, tilføje mere info til fyldige uddrag, tilføje forfatterskab til dine artikler, komme ind i søgeresultatkarrusel og så videre.

Hvad skal du gøre?

  • Sørg for at bruge maksimalt antal strukturerede data egenskaber, som lader Google vide mere om dit websted (brug Google+ for Google forfatterskab, bliv opført i Googles Freebase for at øge dine chancer for springe op ad Google Viden graf, etc.)
  • For at hjælpe Google til at få en bedre fornemmelse af dit websted, når det er muligt, forsøge at gennemføre skema på dit websted (brug Schema.org markup for videoer, brug Strukturerede data Markup Helper for at lade Google vide mere om film, arrangementer osv. dit websted).
  • Brug strukturerede data testværktøj til at sikre at Google fortolker de strukturerede data korrekt på dine websider.

Sørg for at dit websted er optimeret til Hummingbird!

Det er tid til at kigge på om din hjemmeside er optimeret til Hummingbird – håber, at denne guide hjælper dig med at få en fornemmelse af, hvad Hummingbird-opdateringen er, og hvordan du kan få dit websted til at matche Googles nye standarder for relevans.

Har du brug for hjælp, er du velkommen til at kontakte mig

 

Skriv et svar

1 trackback til "Googles Hummingbirdopdatering forklaret – del 3"

  1. om 22. november 2013 i 9:39