Googles Hummingbirdopdatering forklaret – del 2

Googles Hummingbirdopdatering forklaret – del 2 er en fortsættelse af artiklen Googles Hummingbirdopdatering forklaret – hvad betyder det for din SEO?

Stræb efter co-citation

Hvad sker der?

En anden måde Google bruger til at identificere, hvad din hjemmeside eller din virksomhed beskæftiger sig med, er co-citation.

I et enkelt sprog, betyder denne mekanisme, at hver gang dit brand (eller et link til dit websted) nævnes sammen med dine konkurrenter eller lignende webressourcer, giver det et vink til Google, om at dit firma og de andre virksomheder er relateret til hinanden.

Og hvis konkurrenterne allerede er autoritative indenfor din niche, anser Google også dit websted for at være en betydende repræsentant indenfor denne niche.

Eksempel: Hvis dit website (1) er nævnt på hjemmesiderne A, B og C sammen med dine konkurrenter (2, 3 og 4), vil Google betragte alle 4 websites som relaterede.

Hvad skal du gøre?

Identificer din topkonkurrenter (de førende repræsentanter indenfor din niche vægtet af Google som troværdige), og sørg dit brand bliver nævnt sammen med dem:

Udfør en Google-søgning efter “Top 10 [fællesbetegnelse for din forretning] …”, “Bedst [den generiske betegnelse for dit produkt] fra 2013”, osv. Hvis din virksomhed ikke er der, tag kontakt til forlaget og bed dem til at sætte dig på listen.

Søg efter andre konkurrerende mærker, som ranker højt på dine søgeord, for at finde flere citations muligheder.

Foretag reverse engineering af konkurrenters backlinkprofiler, for at se, hvilke nicheressourcer, de har links fra.

Genovervej din ankertekster

Hvad sker der?

Selv om anvendelse af “kommercielle” ankertekster på links er en af ​​de største SEO “No-Go” for tiden, er Google stadig afhængig af backlink ankertekster for bedre at forstå temaet for et websted.

Den bedste bevis for dette er det kendte eksempel på Adobe.Com at (stadig!!!) rangerer for “klik her” alene på grund af ankertekster i sine links!

Hvad skal du gøre?

Udarbejd en fortegnelse over dit websteds interne links og se om du kan optimere ankertekster for semantisk relevante søgeord.

Tjek dit websteds eksterne links’ ankre for at sikre, at de er tilstrækkelig relevant eller revidere din anker tekst strategi.

Husk at ikke kun bruge søgeord i selve ankerteksterne, men også at omgive links med tekster indeholdende søgeord og deres synonymer.

Eksempel:

Hvis du vil vide mere om Bali feriepakker klik her.
Vores partnere har gode tilbud på Bali feriepakker.
Her er fantastiske websteder for dem der planlægger en tur til Bali.

FORTSÆTTES i Googles Hummingbirdopdatering forklaret – del 3

 

Skriv et svar

1 trackback til "Googles Hummingbirdopdatering forklaret – del 2"

  1. om 27. oktober 2013 i 19:28