Knud Berggreen

Vil du gerne forbedre din Facebook-markedsføring?

Vil du gerne forbedre din Facebook-markedsføring?

Alle som arbejder med markedsføring på Facebook, ved at hvad der virker for en virksomhed ikke nødvendigvis virker for alle. Derfor er det ofte nødvendigt at afprøve de forskellige muligheder for at se hvad der virker. Her er et par muligheder som du kan prøve af.

Få flere til at interagere med dine sider

De fleste marketingfolk er klar over, at den virkelige udfordring på Facebook er i nyhedsstrømmen og ikke på Facebook sider. Faktisk er der meget få Facebook-brugere som besøger Facebooksider ret ofte. Derimod interagerer de gerne med sideopdateringer i deres nyhedsstrøm.

Problemet med de fleste Facebook-side apps er, at de opfordrer brugeren til at besøge Facebook-siden. For eksempel vil deltagelse i en fotokonkurrence kræve, at brugere besøger en brugerdefineret fane på selskabets Facebook-side til at uploade et billede og og deltage i konkurrencen. De er altså nødt til at forlade newsfeed (deres startside) for at deltage i fotokonkurrencen.

Heldigvis vil links som deles i Facebook åbne siden i et nyt faneblad, så hvis du får dine følgere til at dele et link i stedet for et indlæg, så vil de fortsat have deres startside åben selv om de kortvarigt vil besøge en anden side.

Boost din side eller et nyt produkt

Boostede indlæg på Facebook er stadig ganske effektiv – især for små virksomheder. Selv om de fleste eksperter på indenfor Facebook markedsføring rådgiver til ikke for at bruge funktionen til at annoncere på Facebook.

En lille lokal virksomhed kan med fordel booste et indlæg for at annoncere deres side eller et nyt produkt. Og ved at målrettet sin annonce til lokale brugere, så kan det gøres for så lidt som 30 kr. om dagen.

Ud over den første øgede rækkevidde og Likes, vil man kunne opleve, at de næste par indlæg på siden får en stigning i rækkevidde alene på grund af aktiviteten på det boostede indlæg.

Så bare fordi mange, som undervisning i sociale medier, siger at boostede indlæg er dårlige, betyder det ikke, at de ikke er effektive og ikke virker. Det kan sagtens være ganske effektive, især for små virksomheder. et er blot et spørgsmål om selv at teste taktik og teknikker og se hvad der virker.

Har du brug for hjælp, er du velkommen til at kontakte mig

Inspiration til denne artikel

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.